Arvustus: Stak Bots

Tere tulemast Robolandi… Sa oled saabunud suure kriisi ajal selleks, et aidata oma roboteid, kes viibivad hetkel sündmuste keerises, mida tulevikus hakatakse tundma kui “Suur Robomaasõda”. Varem üksinda tegutsenud robotid on leidnud endale sarnaste ideaalidega kaaslaseid ning moodustavad võimsaid Kogumeid, kaasates iga käik uusi ja uusi roboteid. Sina pead aga juhtima võidule oma Kogumi, saates utiili kõik teised kes su vastas on, sest… sinul on õigus.

Robotid. Võitlus. Plekikolin (kujuteldav). Sellise koosluse juures on olemas kõik edutegurid, nii et põhimõtteliselt võiksin ma praegu südamerahuga anda mängule kümme punkti kümnest ning asuda seejärel pead murdma selle üle, et kas panna kogu pildimaterjal arvustuse algusesse või lõppu.

DSC_1798Aga ma siiski ei tee seda (veel), vaid tahaksin kõigepealt mõnda kergeusklikku lugejat ette hoiatada – kõik ei ole sugugi nii nagu näib. Eriti kuna Stak Botsi puhul pole just eriti paljut näha. Vaadake näiteks kõrvalolevat pilti. Vasakul on Stak Bots (ilma mängulaiendita). Paremal on tavaline 52-kaardine mängukaardipakk. Jättes kõrvale (küll mõne arvates ülimalt olulise) küsimuse, et miks mul on 130-le tavamängule lisaks ka tavaline 52-kaardine mängukaardipakk, märkavad hoolikamad pildivaatlejad tõenäoliselt peagi, et need kaks karpi/pakki on suhteliselt võrdväärse suurusega.

Jah, Stak Bots sisaldab endas 60 mängukaarti, mõned lisakaardid ja mängujuhendi – ja ongi kõik. Nodi on seega küll ligi 4 korda rohkem kui näiteks Love Letteril kuid mõne tõsimeelse mänguri jaoks võib seda sellegipoolest tunduda liiga vähe. Lisaks on Love Letteril reeglid paremini lahti kirjutatud. Mitte et need Stak Botsil kuidagi kehvasti oleks kirjutatud – A3 kahepoolsele formaadile annab päris palju ära kirjutada – kuid mängu toimeloogikast arusaamiseks tuli neid nii kolm korda enne esimest mängu läbi lugeda. Mis on omakorda kolm rohkem sellest arvust, peale mida eeldatav sihtgrupp käega lööb ja nendib, et küll on ikka keeruliselt kirjutatud need reeglid, kas teil Kirbumängu ka on.

DSC_1799Hoian siis siinkohal huviliste aega kokku ning võtan lühidalt mängu toimimise ette. Igale mängijale jagatakse tema ette virna 9 kaarti, pildipoolega allapoole (see on tema Kogum) ning kaks kaarti kätte. Iga mängija pöörab oma Kogumis ümber pealmise kaardi ning mäng algab. See mängija kelle käik on tõmbab esimese asjana omale kätte juurde ühe kaardi ning seejärel saab teha kolme tegevust (käest kaardi mängimine paki peale, käest või pakist pealmise kaardi ära viskamine, paki pealmise robotiga ründamine) nii palju kui hing ihaldab. Tõsi, rünnata saad oma käigu jooksul ainult ühe robotiga – kui see utiili saadetakse, jäävad vaid kaks esimest valikut. Kui sinu käigu jooksul on vähemalt üks kaart mahavisatud kaartide hulka läinud – pole oluline kas sinult või teiselt – võid oma käigu lõpetada ning alustab päripäeva järgmine mängija.

DSC_1801Nagu arvatada võib, siis Stak Botsi olemus peitubki robotite omavahelises kakelungis, mis on omakorda meeldivalt lihtsaks tehtud. Igal robotil on oma tugevus, mis tähistab ühtlasi nii tema elu- kui ka löögijõudu (temaatika otsijaile: mida paksemast plekist robot on, seda tugevamini ta äsab ning seda kauem ka teda klohmida tuleb enne kui tuled kustuvad) ning nii ründaja kui kaitsja tegutsevad korraga. Seega – kui näiteks omavahel kohtuvad kaks 3-se tugevusega robotit, lähevad peale esimest lööki mõlemad utiili, nii et tervisele on kasulikum norida endast nõrgemate kallal. Alles jäänud eluhulga märkimiseks mingeid nuppe-kuubikuid-vidinaid mängus kaasas ei ole vaid mängijatelt eeldatakse viie piires suuremate vigadeta liitmist-lahutamist (see seab mängijate vanusele ka omad piirid. Lisaks ka inglise keele oskamise vajadus vähemalt ühel mängijatest, saamaks aru eriefektidest) – sest iga käigu lõpus ravivad kõik mängui jäänud robotid end täiesti terveks.

Kui aga keegi saadetakse utiili, pööratakse vastava mängija Kogumis taas pealmine kaart ümber ning mängu siseneb uus robot – ja iga kord kui mõni robot mängu tuleb, kas siis Kogumist või käest käies, aktiveerub tema eriefekt. Käest mängides sa tead efekti sisu, Kogumi puhul mitte – ja ütleme nii, et neid efekte on päris mitmesuguseid. Lõbu on igatahes laialt, kuna mäng on kiire, lihtne ja hallollust mitte eriti kurnav – seega mõelge ise, kas ja millisel määral see teile sobib.

Ehk siis: Robotid. Võitlus. Plekikolin (kujuteldav). Kümme punkti kümnest!

Lugeja haarab kivi: